Szukaj

sobota, 19 stycznia 2013

Primator Premium Dark - ciemny czech

Ciemne piwa mają wielu zwolenników - co w zasadzie nie powinno dziwić - w smaku potrafią być bardzo złożone, posiadać bogaty zapach, smak oraz aromaty których próżno szukać wśród jasnych lagerów, nie mówiąc o koncernowych wyrobach na jedno kopyto.
Primator Premium Dark - czy ten czeski wyrób będzie w stanie sprostać wymaganiom stawianym dzisiejszym  piwom? Zobaczymy...





Kolor: bardzo ciemny, pod światło przechodzi w bardzo ciemną śliwkę.

Piana: po przelaniu do kufla udało się uzyskać dosyć sporą ilość, ciemnego koloru. Niestety dosyć szybko się zredukowała, pozostawiła po sobie lekki kożuszek.

Zapach: trochę karmelu, bardziej finezyjnych akcentów raczej brak - całość bardzo słabo wyczuwalna.

Smak piwa: piwo jest w zasadzie lekkie w smaku, wodniste. Spodziewałem się palonych aromatów, ale ich nie znalazłem. Czuć lekką goryczkę, oraz trochę słodyczy, karmelu. Wysycenie w zasadzie średnie o ile nie słabe.

Ogólna ocena: 6/10 - można znaleźć o wiele lepsze ciemne piwa na rynku, nie tylko czeskim - ale piwo sprawdzi się dla osób które oczekują prostego, lekkiego smaku. Niestety mam wrażenie że ten produkt popsuł się z czasem - o czym świadczą wpisy sprzed kilku lat na niektórych stronach internetowych - wspominano o charakterystycznych aromatach stout'owych, palonych oraz kawowych - a takich na chwilę obecną w zakupionej przeze mnie butelce nie odnalazłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz