Szukaj

piątek, 1 lutego 2013

Stare ALE Jare - Pinta i jej Altbier

Dzisiaj do spróbowania zakupiłem piwo z Pinty o ciekawej nazwie Stare ALE Jare! - jest to tak zwany Altbier, czyli piwo pierwotnie warzone w Niemczech, będące pełno słodowym wyrobem fermentowanym przy użyciu drożdży górnej fermentacji.

Raz w roku tworzona jest mocniejsza wersja Alt'a, zwana Sticke - wariacja mocniejsza oraz bardziej chmielona - takie informacje można znaleźć na etykiecie - za to lubię niektóre browary, że potrafią przekazać konsumentowi nieco więcej szczegółów (a właściwie to znacznie więcej).

Za Alt'ami nie przepadam jakoś szczególnie - dlatego do piwa Pinty podchodziłem z pewną rezerwą. Zobaczmy zatem jak prezentuje się Stare ALE Jare!



Kolor: Ciemny bursztynowy, dosyć klarowny.


Piana: na początku gęsta, po chwili się redukuje - daje się słyszeć charakterystyczny dźwięk który temu towarzyszy. Od początku widać że dobrze oblepia szkło. Po pierwotnej redukcji tworzy dosyć sporawą warstwę.

Zapach:  czuć owocowe, trochę słodu i lekko drożdże - przynajmniej na początku.

Smak: przyjemne połączenie słodu oraz lekkiego chmielu. Czuć karmel, również nuty owocowe. Na końcu przyjemna goryczka pozostaje praktycznie do końca na podniebieniu. Całość bardzo pijalna przy średnim wysyceniu.

Ogólna ocena: 9/10 - bardzo sceptycznie podchodziłem do tego piwa - Alt'y które pijałem wcześniej mnie nie potrafiły przekonać, natomiast wyrób Pinty pokazał że można zrobić Alta niemal idealnie. Bardzo mi smakowało i polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz